نورپردازي نما و تعويض پروژكتور نما با راپل چگونه انجام مي پذيرد؟

نما ساختمان | معرفي تمامي خدمات نماي ساختمان

نورپردازي نما و تعويض پروژكتور نما با راپل چگونه انجام مي پذيرد؟

در اين مطلب به نورپردازي يا تعويض پروژكتور نما با راپل مي پردازيم و علاوه بر مطرح كردن موضوعات مربوط به چراغ هاي نماي ساختمان، قصد داريم كار با راپل را بيشتر براي شما باز كنيم با ما همراه باشيد.

نورپردازي نماي ساختمان

نورپردازي نماي ساختمان يكي از فعاليت هاي زيبا سازي نما است كه در چند سال اخير به وفور در ساختمان ها ديده مي شود. بخصوص ساختمان هاي نما رومي طرفداران پر و پا قرص اين سبك زيبا سازي نماي ساختمان هستند.

نكته اي كه در اين خصوص قابل بحث است، عمر اين چراغ ها و كيفيت نور آن ها با گذر زمان است. طبيعتا هر چقدر كه از ميزان استفاده اين چراغ هاي نماي ساختمان بگذرد، مانند هر چراغ ديگري امكان بروز ضعف در آن وجود دارد.

گاها برخي چراغ ها مي سوزند و باعث ايجاد بي نظمي در نورپردازي نماي ساختمان مي شوند.

تعويض پروژكتور نما

خدمتي ديگر در خصوص كار هاي نماي ساختماني وجود دارد كه عنوان آن تعويض پروژكتور نماي ساختمان است.

رفع اين گونه ايرادات بعد از گذشت چند سال از استفاده از چراغ ها، امري كاملا نرمال است كه دوباره شكوه و زيبايي را به نماي ساختمان برگردانند.

لامپ هاي وال واشر وظيفه حضور در نماي ساختمان را دارند و جايگاه آن ها معمولا بين ستون ها است. لامپ هاي دراز و مستطيل هستند كه در رنگ هاي مختلف در بازار امروز وجود دارند و از آن ها بهره گرفته مي شود. البته لامپ هاي led هم هنوز كاربرد خود را دارند و بسياري از افراد استفاده از اين سبك نورپردازي را بيشتر مي پسندند.

سيم كشي و برق شناسي درست، لازمه انجام اين كار است و در صورتي اين كار به شكل استاندارد صورت نگيرد، اتفاقاتي مثل خاموش روشن شدن چراغ ها اتصالي و يا چشمك زدن طبيعي خواهد بود.

نكته ديگري كه در خصوص انتخاب چراغ هاي نما مهم است، درجه آب بندي آن است و مي بايست به آن توجه شود تا حد ممكن بالا ترين درجه آب بندي را انتخاب نمود كه البته مطابق با هزينه معقول، عمر بيشتري داشته باشند.

كار با راپل چگونه است؟

پيشتر ها تمامي فعاليت هاي سطح نماي ساختمان به وسيله داربست انجام مي پذيرفت اما امروز ابزاري به اسم راپل، كه نوعي طناب خاص است ابزار اول براي انجام اين فعاليت ها بخصوص در مناطق شلوغ است.

كار با راپل بوسيله 2 عدد طناب انجام مي پذيرد و يك راپل كار آموزش ديده مي تواند با بهره گيري از آن ها با خيالي آسوده در سطح نماي ساختمان بالا و پايين برود.

در خصوص خطرات اين كار سوال پرسيده مي شود و البته اين كه چرا از راپل استفاده كنيم؟ زماني كه داربست با شكل مطمئن تر در دسترس است!

ابتدا در خصوص خطرات راپل بايد به شما بگويم كه با بهره گيري از اين 2 طناب، كه يكي از آن ها صرفا براي حمايت است، جاي هيچ گونه خطاي فردي هم باقي نمي ماند و تنها يك دوره آموزش و چند تجربه موفق باعث مي شود كه شما با خيال راحت نسبت به آسيب يا هر خطري از راپل استفاده كنيد.

از بحث خطرات كه بگذيم، مهارت و توانايي راپل كار با توجه به نمونه كار ها و سابقه فعاليت آن مشخص مي شود كه ...

اما سوال بعدي كه جواب آن مقايسه اي كوتاه بين راپل و داربست است!

موضوع اول جا گيري و دردسرهاي اجراي داربست در محيط است كه گاها سبب مي شود استفاده از آن در محيط هاي شلوغ، بسيار سخت و عذاب آور باشد.

داربست باعث ايجاد كثيفي زياد در محيط مي شود و پس از آن استفاده از خدمات نماشويي ساختمان امري ضروري است.

كساني كه زياد از داربست استفاده كرده اند، با اتفاقاتي مثل سرقت و دزدي هايي كه در حين پروژه انجام مي شود آشنا هستند.

و نكته آخر بحث هزينه آن است كه هر چقدر بيشتر داربست در يك محيط حضور داشته باشد، هزينه كار را افزايش مي دهد و اين در حالي است كه راپل در هيچ يك از موارد بالا وجود نداشت.

امروزه با استفاده از راپل خدمات پيچ و رولپلاك نماي ساختمان، نورپردازي و تعويض پروژكتور نماي ساختمان، شست و شوي نماي ساختمان، نصب توري مرغي و .... همه و همه قابل انجام هستند. با سلامت بيشتر و هزينه كمتر!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.